Dag 73

Jag tänker idag faktiskt förklara för er varför jag gillar kyrkan här nere..

Jag var där första gången för typ 3 veckor sen eller nåt, och med ens när
jag kom in dit så kände man hur mycket kärlek de faktiskt ger varandra och
mig utan att ens veta vem jag är. De accepterade mig direkt och var glada
över att ha mig där. De började med att prata, om hur deras liv påverkar de,
hur saker de gör påverkar de och hur gud påverkar allt de gör. Jag tyckte
väldigt mycket om att lyssna på det, fördär går de upp inför alla och berättar
hur de känner, om deras liv, och alla bara sitter där och lyssnar och håller med.

De kom upp barn som pratade, om hur mycket de uppskattar livet, sen gick
jag på lektion och läraren var hur rolig som helst, och snäll, efter det gick vi
och hade young women tror jag det kallas, det är för alla tjejer och de pratar
om och lär ut varför man ska älska sig själv och det liv man har fått. Även
om jag som inte speciellt troende är där, talar de till mig på samma sätt,
och du behöver inte ens vara troende för att må bra efter att komma ut
från kyrkan. Även om du inte är troende så lär du dig samma sak varför
du ska älska dig själv och ditt liv. När jag kom ut därifrån kände jag att
wow, det där var nåt annat! De är så snälla och accepterar mig för den jag
faktiskt är, även om jag inte alls är som de. 

Efter det åkte jag hem till min kompis, och jag kände verkligen att hennes
familj älskar sitt liv och varandra, de uppskattar varje minut av sitt liv,
de uppskattar varandra och alla andra. 

Jag tror att det är lättare att faktiskt uppskatta allt vi har, varandra och andra,
mycket mer om man faktiskt har något att tro på. Man kan tro på vad som helst,
det behöver inte vara något religiöst, men har man något att tro på så
anser jag att det är lättare att ha ett långt och lyckligt liv.

Är det någon som accepterar mig för den jag är så är det de, och jag tycker
om den kyrkan och alla där inne!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Kärlek är så viktigt. Och visst är det viktigt att kunna älska sig själv med alla krav och utmaningar som man möts av i dag. Det är en talang att kunna dela med sig av kärlak. Härligt inlägg

2011-10-31 @ 06:19:41
Postat av: Mamma

Fyll på med positiva känslor och tankar. <3

2011-10-31 @ 06:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0