Fredag, dag 162

Jag har växt!

Inte i längd, eller bredd, utan som person. Och känslan när man inser det
är AMAZING! När man inser att man har blivit ett bättre människa, mer mogen
och betydligt mer självsäker, det är som en bekräftelse. Man går hela livet och
söker efter bekräftelse från andra, men man kan nog inte få den bekräftelsen
så länge man inte har bekräftelsen från sig själv. 

När man får den bekräftelsen från sig själv, och man inser att man faktiskt har
någon form av betydelse i världen och att allt man gör faktiskt påverkar andra
och sig själv, behöver man nog inte bekräftelsen från andra. 

Har aldrig i mitt liv känt mig såhär bra, känt att jag har varit en del av något
speciellt eller mått så bra i mig själv, som nu. Det räckte med att åka till andra
sidan jordklotet för att hitta sig själv. Och jag tror jag har insett någonting med
livet; 

Jag tror att livet handlar om att göra saker man aldrig trodde man kunde göra,
för att lära känna sig själv måste man ta risker. Det handlar om att hitta betydelsen
i sitt eget liv och i andra människors liv. Find where you belong. Och att hitta det
liv man mår bra av att leva. Det kanske inte var det du hade tänkt dig, men det
spelar ju ingen roll så länge man mår baa av det.

Hade egentligen inte tänkt göra det här inlägget till nån form av lär-känna-dig-själv-talk,
hahaha men det är väl härligt att se vart världen för dig.. Haha tönt!!! Men ni vet

Den här veckan har vart ganska tråkig och lång. Fast det känns inte som det spelar nån
roll för andra dagar väger upp det. Och livet är ju inte alltid ett party!
Men kära fredag är äntligen här, som jag har väntat! Har lite olika planer för dagen,
vet dock inte riktigt vilken plan som kommer att ske.

Antingen sitter jag hemma om umgås med mina syskon, eller så åker jag på en basket match,
eller så åker jag på filmkväll. Just nu känns det som basket match och efter det filmkväll.

Basketmatcherna är så himla roliga. Det finns tre olika basketlag från varje skola. Freshmen,
junior varsity och varsity. Vet inte riktigt hur man ska förklara det, men i alla fall, varsity
laget är allra roligast. För innan matchen säger hela student sektion en ramsa som lyder:
We(a guy) - eko (student sektion)
Believe - eko
That - eko
We - eko
Will win - eko
Everyone - we believe that we will win * typ 6 samtidigt som man hoppar.
As kul! Och vi vinner typ alltid, så det är också kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0