So far, so good

Har kommit in i någon period då jag inte alls kan sova på morgonen..
Men det har väl med åldern att göra!

Men i alla fall.. Tänkte jag kunde berätta lite mer om resan hittills,
just för att resan börjar direkt när man bestämt sig för att åka.

I vanliga fall, när man bestämt sig för en förmedling, får man göra ett
regions- eller statsval. Men jag bestämde mig så sent så för min del
fick jag nöja mig med det jag blev tilldelad. Och sannerligen, Idaho,
kommer nog bli riktigt bra!

Men nu var det en vääääääääääldans lång väntan, fick några brev,
telefonsamtal och mejl hit och dit. Var på ett möte dessutom, där några
barn redan fått sina familjer, men inte jag.. Tillslut, efter en hel del
väntan fick jag, den 25e juli en välkomstfamilj.

En välkomstfamilj är en familj som inte riktigt är den riktiga värdfamiljen,
utan en familj som man får bo hos tills den riktiga familjen är helt klar.
I mitt fall för att jag ska komma in i skolan och lite så.

Så jag kommer alltså att åka den 18e, alltså nästa torsdag, till Blackfoot, Idaho.
Som för övrigt verkar vara ett jätte vackert ställe med jätte mycket vacker natur,
dock är klimatet som Sveriges så inget bikini-året-om här inte!
Känslorna so far, måste jag säga är.. inga. Jag har varit både rädd, nervös, glad,
exhalterad, förväntansfull.. Men nu, har kan jag verkligen inte sätta fingret på det.

Så en vecka innan jag åker till andra sidan jorden ett helt år, är jag varken nervös
eller rädd eller exhalterad. Kanske inte riktigt har fattat att jag ska åka..

Jag är bara helt säker på att jag måste hinna göra en massa saker innan jag åker,
dels träffa massa vänner men också handla allt jag vill ha med mig. Fullbokat schema!

Nemen okej, tror väl det var det jag ville ha sagt!


Kommentarer
Postat av: Allis

Det kommer bli awesomee!

2011-08-12 @ 18:06:24
URL: http://allisbrallis.blogg.se/
Postat av: Karoline Jonsson

du är riktigt modig! Lycka till, och hoppas du får ett toppen år! :)

2011-08-13 @ 11:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0